tirsdag den 9. juni 2009

NOC mellemdistance


En mesterskabsbane i totalt lækkert terræn er ikke hverdagskost for en orienteringsløber så det var med et smil på læberne jeg startede på banen kl. 13.02.

Det gik helt ok i starten, men lavede et lille sving på vej til 3'eren. Derefter havde jeg igen en ok periode frem til strækket til 8'eren (posten sydøst for 4'eren), hvor jeg laver en parallelfejl og kommer ned på kanten, hvor det var meget sværere både løbstekniskt og orienteringstekniskt.

På vej til publikumsposten:

(foto: Tutzon)

Sidste runde var fysisk krævende og jeg måtte slide hårdt op ad bakken væk fra 15'eren. Mistede retningen ned mod 16'eren, hvor jeg både taber tid på sidste del af strækket og på indgangen til selve posten. På noget stegte ben bliver det yderligere lidt tidstab på 19'ende og 20'ende posten. Her bagefter er løbet er det selvfølgeligt kedeligt at man ikke kunne løbe rent igennem og med bedre fart i benene, men der var alligevel en del positive momenter at tage med videre fra dette løb.

Imorgen venter sprinten, hvor der skal løbes rigtigt stærkt uden at lave fejl. Jeg glæder mig meget - men først skal der mad indenbords, Sørens sølvmedalje skal fejres og vi skal have de sidste instruktioner inden løbet imorgen.

Ingen kommentarer: